- Αρχική
- Η Εταιρεία
- Υπηρεσίες
- Κατ' Οίκον Ανάλυση
- Chem-Zine
- Πελάτης
- ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ
- Blog
Η οικοτεχνία παραδοσιακών προϊόντων θεωρείται ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων λόγω μικρής αγοράς στην οποία απευθύνεται και επομένως μικρού τζίρου. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι καθώς η μικρή οικοτεχνία αποτελείται από άτομα που αγαπούν αυτό που κάνουν και προσπαθούν καθημερινά να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους.
Αυτό βοηθάει στην καθημερινή λειτουργία του εγκεφάλου και στην ανάπτυξη της εμπορικής νοημοσύνης (mindfulness). Εμείς εδώ θα σας δώσουμε πρακτικές συμβουλές πέρα από τα καθιερωμένα που έχετε διαβάσει, όπως site, συμμετοχή σε εκθέσεις τροφίμων, social media, διαφημίσεις κοκ. Αυτά δυστυχώς είναι γνωστά και προαπαιτούμενα. Αλλά από εκεί και πέρα τι; Δείτε τις παρακάτω συμβουλές μας και είμαστε σίγουροι ότι θα σας αναπτύξουν αμέσως τη θετική σας ενέργεια.
1) Διαβάστε καλά τα προϊόντα σας και δώστε τη δύναμη που τους αξίζει. Μη ψάχνετε τη διαφορετικότητα, κάθε προϊόν είναι διαφορετικό αρκεί να το μελετήσετε και να το διαβάσετε. Για παράδειγμα η μαρμελάδα έχει ζάχαρη, αντί να προσπαθήσετε να βγάλετε τη ζάχαρη από μέσα με γλυκαντικά που αλλοιώνουν τη γεύση επικεντρωθείτε στο περιεχόμενο βιταμινών που δίνετε. Φτιάξτε μαρμελάδα από φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης C και αφήστε τη ζάχαρη να της δώσει τη γεύση που της αρμόζει. Αν επιθυμείτε να προσελκύσετε κοινό που δεν επιθυμεί ζάχαρη (πολύ μικρό σε σχέση με το ευρύ καταναλωτικό κοινό) τότε δημιουργήστε μια διαφορετική παρτίδα αλλά με λίγα και μικρά δοχεία ώστε να φαίνεται η διαφορετικότητα τους.
2) Επενδύστε στους σκεπτόμενους καταναλωτές. Επενδύστε στην ετικέτα σας,. Η μόδα στο εξωτερικό είναι τα προϊόντα που παρουσιάζονται στον καταναλωτή να κατηγοριοποιούνται με βάση την θρεπτική τους αξία, π.χ το e-shop σας μπορεί να εμφανίζει τα προϊόντα όχι μόνο σε κατηγορίες τροφίμων αλλά και σε κατηγορίες θρεπτικών συστατικών, π.χ πηγή βιταμίνης, πηγή πρωτεϊνών, χωρίς αλάτι, χωρίς λίπος κ.ο.κ.
3) Δημιουργήστε κανάλι στο youtube με τα προϊόντα σας εν χρήσει. Για παράδειγμα το ελαιόλαδο, μπορείτε να ανοίξετε τη συσκευασία να το μυρίσετε, να το προσθέσετε σε μία χωριάτικη σαλάτα την οποία στη συνέχεια θα τη γευτείτε χωρίς να μιλάτε και να αφήσετε τις αισθήσεις του θεατή να δουλέψουν. Κλασικό τέτοιο παράδειγμα είναι το κανάλι Hungrycakes στο youtube που ξεκίνησε από ένα άτομο και με τις πάνω από 10 εκατομμύριο προβολές έχει γίνει ανάρπαστο και πλέον μεγάλες εταιρείες όπως η McDonald ακριβοπληρώνει για να δοκιμάζει τα δικά της προϊόντα.
4) Μην περιμένετε τις εκθέσεις τροφίμων. Δημιουργήστε τη δική σας εκδήλωση στο χώρο σας. Αν μάλιστα η οικοτεχνία σας βρίσκεται σε ένα γραφικό ή τουριστικό μέρος δημιουργήστε τη δική σας παραδοσιακή εκδήλωση και προσελκύστε άτομα της περιοχής σας, Ο λαός μας αναφέρει χαρακτηριστικά "Καλύτερα πρώτος στο χωριό παρά τελευταίος στην πόλη".
5) Δημιουργήστε το δικό σας μύθο. Η Ελλάδα είναι περιοχή με πλούσια ιστορία. Σίγουρα ο τόπος σας θα έχει ιστορία που θα μπορεί να συνδεθεί με τα προϊόντα σας. Για παράδειγμα έστω ότι βρισκόμαστε στην περιοχή της Πιερίας ή της Λάρισας με τον επιβλητικό Όλυμπο και έχω μέλι ανθέων. Μπορώ να γράψω επί της ετικέτας μου "με άνθη από το βουνό των Θεών". Είναι εύκολο να κατανοήσετε ότι τέτοια προϊόντα κάνουν τη διαφορά στο εξωτερικό.
6) Προσωπική επικοινωνία με τον πελάτη. Δεν εννοούμε τα ενοχλητικά newsletters, αλλά την πραγματική επικοινωνία. Το χαμόγελο, την ευγένεια αλλά και τη κατανόηση των αναγκών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά. Γιατί αγόρασε το συγκεκριμένο προϊόν, π.χ είναι αθλητής ή κάνει ισορροπημένη διατροφή; Του άρεσε η γεύση; Του άρεσε η συσκευασία; Δημιουργήστε προσωποποιημένα ερωτηματολόγια και όποτε βγάζετε ένα καινούριο προϊόν που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του τον καλείτε τηλεφωνικά για να τον ενημερώσετε. Μην ξεχνάτε είστε οικοτεχνία όχι πολυεθνική. Μπορείτε μάλιστα στη διεύθυνση του να του αποστείλετε και δωρεάν δείγμα ως δώρο. Με αυτόν τον τρόπο χτίζετε το δικό σας πελατολόγιο.
7) Δημιουργήστε τη δική σας επιστημονική μελέτη στο προϊόν σας. Κάθε προϊόν μπορεί να μελετηθεί και τα ευεργετικά του χαρακτηριστικά να προωθηθούν κατάλληλα. Πολλοί αναγράφουν στη σελίδα τους "οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το ρόδι περιέχει.....". Κανείς πλην ελαχίστων δεν γράφει μετά από επιστημονική μελέτη στα δικά μας προϊόντα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό...'> Δείτε για παράδειγμα τι πέτυχε ο μελισσοκόμος κ. Τάσος Καϊτατζής από την Αθήνα πατώντας εδώ.
8) Δημιουργήστε τη δική σας παραδοσιακή εικόνα. Για παράδειγμα στην Ιαπωνία υπάρχει η τάση στις οροφές των supermarkets να μπαίνουν θερμοκήπια, από όπου ψωνίζεις τα είδη μαναβικής. Δηλαδή βλέπεις τον υπάλληλο να τα κόβει εκείνη την ώρα και να σου τα προσφέρει. Σκεφτείτε και εσείς κάτι διαφορετικό που να ταιριάζει στη δική σας οικοτεχνία.
9) Για τους πιο προχωρημένους και εξοικειωμένους με την τεχνολογία και ιδιαίτερα αυτούς που επιθυμούν τη διακίνηση των προϊόντων στο εξωτερικό, σας προτείνουμε εφαρμογές όπως το Wechat για άμεση επικοινωνία με πελάτες στο εξωτερικό. Βασική προϋπόθεση η γνώση μιας ξένης γλώσσας. Να γνωρίζετε ότι μέχρι το 2020 θα κυκλοφορήσουν τα έξυπνα ψυγεία τα οποία θα έχουν μέσω οθόνης πρόσβαση στο διαδίκτυο και με ένα κλικ αγορά των προϊόντων από το supermarket.
Ελπίζουμε να βρήκατε το άρθρο μας πρακτικό και όχι γενικόλογο.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω Φόρμα Επικοινωνίας ή καλέστε μας στο τηλέφωνο 2231 2231 99 από 9:00 έως 17:00.
Ανοικτά
Δωρεάν παραλαβή δείγματων
από όλη την Ελλάδα
----------------------
Πακέτα Χημικών Αναλύσεων